Tendințele acestui an pentru hrana animalelor de companie
Conținut oferit de: petmaster.ro.
Fără îndoială, industria hranei pentru animale de companie evoluează și se schimbă constant, dar există câteva tendințe cheie care se așteaptă să modeleze acest domeniu, în 2023:
- Atenția pe ingrediente naturale și durabile: producătorii și consumatorii devin mai conștienți de ingredientele din hrana animalelor de companie și caută produse realizate din materii prime naturale, durabile, ba chiar obținute pe cât posibil din surse locale. Totul, într-o prezentare sau etichetare ultra transparentă.
- Personalizare: Pe măsură ce proprietarii de animale de companie caută să ofere pisicilor și câinilor cea mai bună dietă posibilă, există o cerere tot mai mare pentru opțiuni de hrană personalizate (în funcție de alergii, afecțiuni și alte nevoi aparte).
- Cerere crescută pentru produse premium: având în vedere că tot mai mulți consumatori sunt dispuși să plătească o sumă pentru hrană de înaltă calitate pentru animale de companie, există o cerere în creștere pentru produse premium și super premium.
- Creșterea vânzărilor online către consumatori: pandemia de Covid a făcut ca industria hranei pentru animale de companie să se mute pe internet – consumatorii caută comoditatea și transparența cumpărării produselor direct dintr-un petshop online (lucru observat mai ales în rândul gospodăriilor cu venituri mai mari, unde cheltuielile de acest tip au crescut).
- Accent pe sănătate și bunăstare: proprietarii de pisici, câini (și nu numai) sunt din ce în ce mai conștienți de impactul mâncării asupra sănătății animalelor de companie. Astfel, caută produse care promovează starea de bine, cum ar fi cele care conțin probiotice, prebiotice și alte ingrediente funcționale.
- Surse alternative de proteine: pe măsură ce oamenii devin mai conștienți de impactul asupra mediului al surselor tradiționale de proteine, va exista un interes tot mai mare pentru sursele alternative de proteine, cum ar fi insectele, algele și proteinele pe bază de plante.

Așadar, în general, industria hranei pentru animale de companie este de așteptat să continue să crească, pe măsură ce proprietarii de animale de companie caută cele mai bune opțiuni posibile pentru prietenii lor blănoși.
Se vor împlini toate aceste previziuni, în întreaga lume? Dar în România? Azi, oamenii devin tot mai devotați animalelor lor de companie, încât adesea își sacrifică propriile nevoi înainte de a reduce cheltuielile cu hrana pentru animale de companie. Totuși, aproape toată lumea are limitele sale, iar peisajul economic actual împinge rapid mulți oameni împotriva acestor tendințe.
Se crede că economia globală ar putea intra într-o recesiune în 2023; inflația rămâne încăpățânat de mare, afectând lucrurile pe care consumatorii și le permit să le cumpere. Euromonitor a constatat însă că și azi, consumatorii cu venituri mai mari pot răspunde vremurilor economice grele continuând să cumpere mărcile preferate, deoarece încă găsesc valoare în caracteristici precum atributele de sănătate, durabilitatea și comoditatea; alții, mai puțin fideli mărcii, pot „face schimb”, cu branduri competitive, la prețuri mai mici. Cei cu venituri mai mici pot cumpără mai puțin. Sau, dacă sunt loiali mărcii, pot considera marca preferată un lux accesibil, dar caută reduceri, precum cele din petshop-ul Petmaster.ro.
Unii consumatori preferă mărci mai mici, alții mai mari; unora nu pare să le pese de aceste lucruri și cumpără bazat exclusiv pe preț și valoare. Acest ultim grup pare să cuprindă 41% dintre consumatorii globali.