Ultimate magazine theme for WordPress.

INFO Huedin, parteneriat cu Fundaţia Regală Margareta a României

0 213

INFO Huedin a încheiat un parteneriat cu Fundaţia Regală Margareta a României. Rolul acestei colaborări este de a sprijini persoane vârstnice, singure și nu numai. Unul dintre proiectele promovate în prezent de către Fundaţia Regală Margareta a României, prin intermediul partenerilor, este „Telefonul Vârstnicului„. O linie telefonică specială, GRATUITĂ și CONFIDENȚIALĂ, dedicată vârstnicilor care nu au cu cine să vorbească. Peste 60.000 de apeluri au fost preluate până acum de către voluntarii fundației. Seniorii beneficiază de consiliere în diverse domenii, consiliere psihologică sau pur și simplu stau de vorbă cu o voce caldă. În plus, vârstnicii sunt incluși în diverse programe de sprijin.

TELEFONUL VÂRSTNICULUI este o linie telefonică gratuită și confidențială, destinată vârstnicilor din România. La numărul de telefon 0800 460 001 pot suna vârstnici care au nevoie de informare și consiliere socială, dar și dacă se simt singuri, din pricina izolării sociale foarte răspândite printre persoanele cu vârsta de peste 65 de ani.

Linia telefonică gratuită 0800 460 001 este disponibilă între 08.00 si 20.00, de luni până vineri și sâmbăta, între 08:00 și 16:00. Dincolo de ALO, o voce caldă și înțelegătoare oferă un răspuns și o vorbă bună persoanelor în vârstă, care au nevoie de o informație practică sau, pur și simplu, vor să stea de vorbă cu cineva care îi ascultă.

Dna. B.E., 80 ani: „Am sunat la Telefonul Vârstnicului, am cerut un psiholog și mi s-a dat o doamnă psiholog foarte drăguță care mi-a redat liniștea. Vă mulțumesc din suflet pentru munca pe care o depuneți și pentru tot ajutorul pe care-l oferiti vârstnicilor”.

Proiectul, dezvoltat de Fundația Regală Margareta a României vine ca răspuns la problema îmbătrânirii populației, fenomen în creștere atât la nivel mondial și european, cât și la nivel național. Peste 3,6 milioane de persoane din populația totală a României este reprezentată de persoane cu vârsta de peste 65 ani, conform Institutului Naţional de Statistică.

Dl. C.M. 85 ani: ”Prin menirea voastră ne scoateți din tăcere, din depresie, din plictiseală. Aveți un mare merit, o misiune nobilă. Prin apelurile pe care le dați în fiecare săptămână, ne faceți viața mai ușoară. Vă mulțumesc cu o recunoștință dezinteresată și vă felicit”.

Pe lângă problemele financiare și cele medicale, categoria de populație cu vârsta de peste 65 ani întâmpină două mari probleme: singurătatea și accesul limitat la informație. Acestea sunt cauzate atât de fenomenele sociale de izolare și discriminare a persoanelor vârstnice, cât și de migrația accentuată din ultimii ani a familiilor tinere. În plus, maladiile moderne, precum cancerul, fac multe victime în rândul populației tinere, lăsând vârstnicii fără copii, rude sau prieteni (grup de suport și sursă de informare) și contribuind la izolarea socială a acestora.

Dna G.A, 80 ani: “Când am văzut la televizor acest număr de telefon, imediat l-am notat. Eram sigură că o să vorbesc cu oameni buni care îmi vor alina singurătatea. Am primit imediat informațiile și astept cu mare drag fiecare apel. Nu credeam că o să se țină de cuvânt și mă va suna în acea zi, mi-a făcut o mare bucurie și tin să vă mulțumesc. Cu siguranță mereu voi suna la Telefonul Vârstnicului pentru diverse informații și voi aștepta cu nerăbdare apelul vostru în fiecare miercuri”.

Accesul limitat la informații este cauzat și de incapacitatea vârstnicilor de informare prin mijloace moderne și inadaptarea la societatea comunicațională actuală.

În ce privește problema singurătății, conform unui studiu realizat în 2015 de GFK, la solicitarea Fundația Regală Margareta a României, peste un milion de vârstnici se declară singuri sau afectați de singurătate, ceea ce conduce la efecte dezastruoase asupra sănătății fizice, psihice și a calității vieții acestora.

Dna. R.E. 73 ani: “Postul de radio pe care eu îl ascult foarte mult a anunțat acest număr, al vârstnicului. Pe data de 7 ianuarie a fost prima dată când am intrat în direct cu această linie. Am sunat din curiozitate, să văd cum este. Mi-a răspuns domnișoara Andreea, m-a ajutat, mi-a spus numărul de telefon de care am avut nevoie, m-a pus să și repet ca să fie sigură că am notat bine. Foarte drăguță a fost!”.

În luna septembrie 2017, Fundația Regală Margareta a României a lansat TeleClubul Seniorilor, un serviciu complementar serviciului de reapelare periodică al liniei de ajutor Telefonul Vârstnicului. TeleClubul Seniorilor reprezintă o soluție pentru alinarea singurătății vârstnicilor care nu au posibilitatea să participe la un club al seniorilor în comunitatea locală, fie pentru că acesta nu există, fie pentru că vârstnicii nu se pot deplasa. Prin intermediul TeleClubului Seniorilor, vârstnicii au ocazia să socializeze și să discute cu alți vârstnici pe teme de interes comune. Grupul devine astfel o punte emoțională și un sprijin moral, sporind sentimentul de încredere și apartenență.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.