Ultimate magazine theme for WordPress.

GALERIE FOTO – Anchetă cu semne de întrebare în cazul morții lui Rauca și Faur. Polițiștii din Huedin refuză nejustificat o expertiză a mașinilor implicate în accident

0 369

În 13 iulie s-a împlinit un an de când doi tineri din Huedin, Cristian Rauca și Alexandru Faur, au decedat într-un cumplit accident pe raza localității Călata, comuna clujeană Călățele. Alături de ei a murit și Vasile Kureleac, presupusul șofer din autoturismul care a intrat în cel al tinerilor. Alte patru persoane din autoturismul care se presupune că a fost condus de Vasile Kureleac, de 38 de ani, au fost rănite și transportate la spital. Este vorba despre Barosan Adam – 17 ani, Prinț Adam – 17 ani, Suraj Rostaș – 17 ani și S. David în vârstă de 3 ani. Polițiștii din Huedin s-au grăbit să închidă dosarul și să-l claseze, însă rudele îndurerate a celor trei decedați se opun și cer administrare de probe. În zadar, anchetatorii de la Huedin se opun nejustificat unei expertize a mașinilor implicate în accident.

Autoturismul cu care circulau regulamentar Alexandru Faur și Cristian Rauca

La un an de la tragedia din Călata ancheta este departe de final. Audierile au decurs greu, unii martori fiind audiați și la două luni de la accident, alții niciodată, declarațiile par a fi trase la indigo, iar probele cerute de către Gheorghe Rauca, tatăl lui Cristian Rauca – 26 de ani, au fost multe. Multe și întemeiate au fost cerințele și expertizele lui Rauca, dar și cele din partea familiei lui Alexandru Faur – de 24 de ani.

De-a lungul timpului au existat indicii că la volanul amplasat în partea dreapta a mașinii se afla în momentul accidentului unul dintre tinerii de 17 ani. Cadavrul lui Vasile Kureleac, spune Gheorghe Rauca, ar fi fost mutat de rromii ajunși la accident pe scaunul șoferului, după ce și-au dat seama că acesta a pierdut lupta pentru supraviețuire.

„Am cerut o expertiză tehnică de 8 luni, pe ambele mașini, și nici acum nu s-a aprobat. Au refuzat nejustificat, nu ne-au spus de ce nu o aprobă. Asta ne ridică multe semne de întrebare. În primul rând, o astfel de expertiză tehnică ne-ar fi spus poziția oamenilor în mașină, iar rezultatul expertizei confruntat cu cel de la IML ne-ar fi arătat dacă cel care a condus mașina este Vasile Kureleac sau unul dintre rromii de 17 ani. Nu credem că Vasile Kureleac a condus mașina, credem că el a stat pe scaunul din stânga, mașina având volan pe dreapta. Partea stângă a mașinii rromilor, pe interior, inclusiv scaunul, a fost cea mai distrusă. Asta ar justifica leziunile care au condus la decesul lui Vasile Kureleac. Polițiștii spun invers. Ei cred că minorul de 17 ani și-a rupt piciorul pe partea stângă a mașinii, care e cea mai afectată, în timp ce la volan în dreapta, partea cel mai puțin afectată, ar fi stat Vasile Kureleac care a murit. La fața locului nu au fost găsite urme de frânare sau evitare a coliziunii. Dacă era Vasile Kureleac la volan, așa cum susțin anchetatorii, ar fi încercat măcar să evite. Nu se poate pune problema de alcool sau somn în cazul lui Kureleac, dacă era la volan, pentru că ei porniseră din Călățele și în Călata, la 5 kilometri, s-a petrecut totul. Mai nou, cei de la Poliția Huedin nu ne răspund la telefon de o perioadă încoace, noi nu știm ce se întâmplă în anchetă. Așteptăm și rezultatele unei expertize de la IML să vedem dacă există indicii că Vasile Kureleac ar fi fost la volan. Convingerea noastră este că nu. Am cerut, din nou, audierea minorilor implicați în accident, dar au plecat în Spania și anchetatorii spun că nu au pârghii legale de a-i aduce în țară la audieri”, ne spune Gheorghe Rauca, tatăl lui Cristian Rauca.

Tocmai de aceea familiile celor doi tineri au cerut la Poliția Huedin o expertiză de specialitate a mașinilor. Numai că, polițiștii din acest oraș au refuzat prima dată să supună autovehiculele unei expertize tehnice și criminalistice, cu toate că familiile ar fi plătit. Acum, aparținătorii celor doi tineri au cerut o nouă expertiză, dar se pare că și aceasta va fi refuzată nejustificat.

Sora lui Vasile Kureleac, stabilită în Spania, spune că fratele ei era un profesionist. Potrivit acesteia, bărbatul nu consuma alcool și nici nu fuma. Femeia este de părere că unul dintre rromii minori se afla la volanul autoturismului, iar cadavrul fratelui ei a fost plantat pe scaunul șoferului. Numai că, nimeni nu a întrebat-o nimic.

„Poliția să-și facă treaba și să investigheze bine cum s-a petrecut totul. După accident am vorbit la Poliția Huedin și am întrebat dacă au găsit alcoolemie și mi s-a spus că nu. Fratele meu avea carnet, conducea prin Anglia și aici în Spania, era foarte responsabil la volan și respecta regulile de circulație. Fratele meu nu era consumator de alcool. Eu nici nu am știut că plecă în țară să-i ducă pe acei oameni. Poate a fost angajat pentru acest serviciu, nu prea vorbea”, ne spune sora lui Vasile Kureleac.

Mașina cu care circula Vasile Kureleac

Semne de întrebare și frustrare sunt și din partea familiei lui Alexandru Faur. Familia tânărului împărtășește aceeași opinie cu cea a familiei Rauca sau a lui Vasile Kureleac.

„Colaborarea dintre noi, familiile celor decedați, și autorități a decurs destul de greoi. Asta pentru că toate inițiativele avute de către noi, în administrarea de probe, respectiv expertiza autoturismelor implicate în accident a fost refuzată în primă fază. Nu ni se pare normal ca declarațiile celor implicați să fie luate după lungi perioade de timp, iar unele declarații să fie parcă trase la indigo și doar semnate de către supraviețuitori. Sunt multe elemente care se contrazic, această anchetă nu are o logică, de aceea nu avem nici noi liniște până nu aflăm adevărul”, spune Sorin Faur, fratele lui Alexandru Faur.

Interiorul mașinii cu care circulau Cristian Rauca și Alexandru Faur

Petru Secan, prim procuror la Parchetul de pe lângă Judecătoria Huedin, spune pentru publicația noastră, InfoHuedin, că dosarul este și acum la Poliția orașului Huedin, iar polițiștii de acolo aprobă sau resping administrarea de probe. Gheorghe Rauca a cerut și o expertiză de la Institutul de Medicină Legală Cluj. Bărbatul vrea să afle dacă semnele și traumatismele de pe corpul lui Vasile Kureleac sunt specifice celor provocate de volanul autoturismului pe care se presupune că îl conducea.

Anul trecut, în dimineața zilei de 13 iulie, trei persoane și-au pierdut viața, iar alte patru au fost rănite și transportate la spital, după un teribil accident produs pe raza localității Călata, comuna Călățele. Anchetatorii au stabilit atunci că Vasile Kureleac, de 38 de ani, din comuna Rona de Sus, județul Maramureș, în timp ce conducea autovehiculul pe DN1 R, pe direcția Beliș – Huedin, ar fi pătruns pe sensul opus de mers, intrând astfel în coliziune frontală cu un autoturism condus regulamentar de Cristian Rauca, de 26 de ani, din orașul Huedin. Accidentul s-a soldat cu decesul celor doi conducători auto. Din autoturismul condus regulamentar a decedat și Alexandru Faur, de 24 de ani, din Huedin. Alte patru persoane din autoturismul condus de Vasile Kureleac au fost rănite și transportate la spital. Este vorba despre Barosan Adam – 17 ani, Prinț Adam – 17 ani, Suraj Rostaș – 17 ani și S. David în vârstă de 3 ani.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.