Afacerea frigului: Sursele alternative de încălzire, la mare căutare
Temperaturile scăzute şi ploile din ultimele zile au venit ca o mană cerească pentru magazine, după ce în luna august vânzările s-au prăbuşit. La mare căutare au fost produsele de sezon. Pe lângă pelerine de ploaie, umbrele şi cizme de cauciuc, comercianţii spun că înregistrează o creştere chiar şi cu 30% la haine groase, cauciucuri, dar şi calorifere efectrice şi reşouri.
Clienţii studiază bine şi consumul pe care îl au sursele de încălzire alternative.
Un calorifer electric folosit 8 ore/zi consumă aproximativ 16 kilowați. Iar un calcul simplu arată că, dacă l-am lăsa să funcţioneze cel puțin 8 ore în fiecare zi, la final de lună vom plăti numai pe căldură, la curent, peste 500 de lei.
Dragoş Porumb, reprezentant magazin electrocasnice: „Oamenii caută soluţii rapide şi eficiente pentru a se încălzi. Vedem un interes crescut pentru radiatoare electrice, pentru aeroterme, pentru convertoare digitale”.
Nu s-au anunţat temperaturi la limita îngheţului, dar hypermarketurile au deja vânzări mai mari la cauciucuri şi lichid de parbriz.
Costin Dimeci, reprezentant hypermarket: „Ne pregătim cumva de sezonul de iarnă şi automat cererea pentru anvelopele de iarnă a crescut. Ponderea cea mai mare o aduce lichidul de parbriz, pentru că este consumabil”.
S-au studiat şi ofertele la hainele groase. Cine nu a avut timp să dea o raită prin magazine a făcut shopping online.
Diana Ion, reprezentant retail online: „Dacă ne uităm la prima săptămână din octombrie, observăm că unele comenzi au crescut chiar şi de trei ori pe unele categorii de produse, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când aveam nişte temperaturi un pic mai blânde”.
Chiar dacă e doar luna octombrie, comercianţii se pregătesc deja pentru perioada cu cele mai mari reduceri din an şi promit oferte greu de rezistat.


